ספורטיבי
תפריט

מסעדות במדריד: המלצות על אוכל ומסעדות במדריד

הכירו את העיר שלעולם לא שבעה – מדריד המופלאה.

בירת ספרד ממוקמת במרכז המדינה, והיא אחת הערים התוססות ביותר, אשר מעבר להיותה הבית של מועדון הכדורגל המעוטר ביותר בגלובוס – ריאל מדריד, מציעה אטרקציות רבות ונוספות, לרבות אתרי אדריכלות מסקרנים, מוזיאונים מהרמה הגבוהה ביותר ושווקים משגעים.

אבל לשם מה התכנסנו כאן אם לא בשביל האוכל?
אתם יכולים להתחיל בסיבוב קולינרי באחד השווקים ההומים שבעיר, לבלות בטברנות המיוחדות או לקפוץ לאחד מברי הטאפאס המקומיים, אבל דבר אחד בבקשה אל תרשו לעצמכם לפספס – קינוח בדמות יין צונן על גגות מדריד. מניסיון – מדובר בחוויה עם טעם שנשאר שנים רבות אחר כך. במדריד תגלו עולמות קולינריים שלא חלמתם למצוא, בין ביקור בסנטיאגו ברנביאו, האיצטדיון של ריאל מדריד לבין ביקור בכיכר סול (Plaza del Sol), שנמצאת ממש במרכז העיר, ודאי תרצו לענג את החך באחת המסעדות הטובות שמציעה מדריד.

אבל רגע, עוד לפני הביס הראשון, חשוב שתכירו את תרבות הטאפאס, שכל כך מזוהה עם ספרד ובפרט עם עיר הבירה שלה. טאפאס היא מעין מנה קטנה שמוגשת בצירוף כוס יין או בירה, לרוב בדגש על דג, בשר, פירות, גבינות. אז בהמשך תתפנקו על הטאפאס שלכם, שיפתח את הצ’אקרה לטיול כולו, אבל לפני הכל הכנו לכם רשימה של מסעדות מומלצות, אתם תבחרו לאן ללכת, אנחנו רק יכולים להבטיח שכל אחת מהם היא בונבוניירה קולינרית של ממש.

מקומות שחובבי אוכל חייבים לראות במדריד

שוק סאן מיגל – על קצה המזלג מדובר בתמצית הכיף של מדריד. בילוי שכולו סטייל, ביקור טעים ומרענן, והדובדבן שבקצפת – ארוחת ערב מלאה בכל טוב. אז לפני שאתם נוחתים באיזשהי מסעדה, אל תוותרו על ביקור בשוק סאן מיגל הנפלא, המקורה, והיפהפה והחד פעמי הזה. השוק ממוקם בכיכר שהפלא ופלא, קרויה בדיוק באותו שם. המבנה שקוף ומואר היטב, ותוכלו לבלות בו עד חצות הלילה, לעיתים מעט אחרי. דוכני האוייסטרים יפתו אתכם, שם תגלו מלאי טרי וטעים במיוחד. צדפת הים נשמרת על שבבי קרח ותיפתח ממש לנגד עיניכם. תוסיפו לה קצת קצת לימון, ויאללה תתפנקו על אחד המתאבנים הסקסיים והנדירים ביותר ביקום, יותר טוב מצ’ייסר. בשוק תגלו דוכנים רבים, ולידם כסאות בר נאים – כדי שיהיה לכם נוח. מה בתפריט? נקניקיות חריפות, קוביות תפוחי אדמה, דגים טריים, מטוגנים, סלט פירות ים על מצע פרוסות לחם קלויות, וגם – בשר, איך אפשר בלי בשר טוב.

מסעדות כשרות במדריד

אוכלים כשר ורוצים לטייל במדריד? מי אמר שאי אפשר לשלב את זה ביחד? מדריד היא אמנם לא ניו יורק, אבל כן תוכלו למצוא כמה נקודות ציון קולינריות שתוכלו לצאת אליהם לארוחת ערב טובה או לבלוס מנת בשרים עסיסית במהלך צהרי היום, בין טיול ליעד אחד למשנהו.

HUMMUS KOSHER FOOD – מסעדת חומוס בשרית. במקום ישנה גם אפשרות למנות צמחוניות. המקום מציע ארוחות שבת וקייטרינג. לאלה שקשה להם להתנתק מהישראליות, זה המקום למצוא בו את הנחמה. כשרות: מהדרין בהשגחת הרב הראשי של מדריד, הרב משה בן דהאן. כתובת: Calle de Alburquerque, 5, 28010 Madrid, Spain.

La Escudilla – מסעדה בשרית ביתית המציעה מנות נדיבות במיוחד במחירים סבירים. כשרות: הרב הראשי הספרדי. כתובת: Calle de la Santísima Trinidad, 16, 28010 Madrid, Spain.

”שיפודי הבית” – מסעדת גריל בשרים די חדשה, צמודה לבית הכנסת המרכזי של מדריד. זה המקום לספוג אווירת יהדות, להתפנק על שיפוד עסיסי ולדבר על הדרבי בין הפועל למכבי, כי איך אפשר בלי? כשרות: מהדרין בהשגחת הרב הראשי של מדריד, הרב משה בן דהאן. כתובת: Calle del Cardenal Cisneros, 80, 28010 Madrid, Spain.

ועוד כמה מקומות ששווה לבדוק בעצמכם:
ברגנזו (Barganzo): מסעדה ישראלית וכשרה במרכז מדריד – האווירה מזכירה את תל אביב. נסו את השקשוקה! כתובת: Calle Colmenares, 13, 28004 Madrid
פיצרייה רימון (Rimmon Pizzeria): מסעדה איטלקית כשרה של פיצות, פסטות וסלטים. חובבי האוכל האיטלקי צריכים אותו לידם, לא חשוב איפה הם מטיילים. שווה להתענג על הפסטה המקומית. כתובת: Calle Viriato, 37, ברחוב ויראטו, 35 28010, 28010 Madrid
לה פלאפלריה (La Falafeleria): הפלאפל של המדרידיסטה – מספרים שאוהדי ריאל מדריד נוהגים לאכול כאן אחרי משחקים. עוד נקודה על המפה ששווה להגיע אליה, ולו בשביל פלאפל טוב ועסיסי. כתובת: Calle Sta. Bárbara, 4, 28004 Madrid.

והנה השורה התחתונה – לאן כדאי לכן ללכת, מהן המסעדות הטובות ביותר במדריד?

המסעדות המומלצות והמובילות בעיר

לה-פרחילה (La Perejila) – נחשב לאחד המקומות האהובים ביותר על המדרידאים, וככזה, ברור שגם אתם צריכים לבדוק אותו מקרוב. במקום מגישים את ה-רסיונה (Racione), אשר בניגוד למנות הטאפאס הקנטנטנות, היא בעצם מנה ענקית ולרוב גם מנה ראשונה. העניין הוא שהיא מספיק גדולה כדי לחלוק אותה עם אחרים, וזה בדיוק מהות הבר הנחמד הזה. אל תתפלאו אם תיאלצו לחלוק את המנה שלכם עם מישהו זר, ועל הדרך תוכלו ליהנות מחבר חדש ומשיחה מעניינת ואינטימית, אבל אם תגיעו עם חברים או בני משפחה, תוכלו לעשות את כל הכיף הזה פשוט איתם.

פונטו אם אקס – המסעדה המקסיקנית היחידה באירופה, פונטו אם אקס (Punto MX), לא רק מתהדרת בכוכב מישלן – היא גם ממוקמת בשכונה הטרנדית סלמנקה – והנה, כבר קיבלתם את ההסבר למה זה המקום הראשון שאתם צריכים לצאת אליו הלילה. המסעדה היא מקדש לחובבי האוכל המקסיקני, ומציעה את מגוון בישוליו וטעמיו החריפים והחיים, עם הרבה עגבניות, אבוקדו, שעועית, ומה לא? במטבח המקסיקני וכך גם במסעדה הזו, רוב הפחמימות הן על בסיס תירס, ואינן מכילות גלוטן. כוכב המישלן הוא רק חותמת לאיכות הנפלאה שתמצאו בפונטו אם אקס, הודות לשף המוכשר – רוברט רואיז שהביא את המטבח המקסיקני לגבהים חדשים דווקא בלב הבירה הספרדית.

אל קורט אינגלז (El Corte Ingles) – טוב, זו לא בדיוק מסעדה קלאסית, כמו אלה שאתם רואים בסרטים או מדמיינים לכם בראש עכשיו. למעשה, מדובר בקומה העליונה של החנות הענקית הנושאת את השם הזה, אשר נהנית בין היתר מנוף עוצר נשימה אל הגראן ויה. הקומה הפכה למעין שוק אוכל מקורה, שמציע בנוסף לנוף האורבני היפה גם טעמים יוצאים מן הכלל. בין הדוכנים השונים תוכלו ליהנות ממנות פיצה ממכרות, בסגנון נפוליטני או רומאי – מה שתבחרו, בר אוייסטרים, וקוקטיילים, וגם דוכן שמגיש המבורגרים חמים וטובים. המקום הזה מתאים בגדול לכל מי שרוצה לטעום כמה שיותר מנות, ולשלם עליהן כמה שפחות כסף.

מסעדת בוטין (Restaurante Botín) – ”הוותיקה ביותר בעולם”. כן כן, אם נגיד לכם שיש לכם הזדמנות לאכול הערב במסעדה שעובדת למעשה מאז שנת 1725, מה תגידו?אל תדאגו, סביר להניח שבמרוצת השנים כבר החליפו את מרבית הכלים במטבח… (אגב, יש חותמת של גינס לכל הסיפור הזה).
המסעדה בת 4 הקומות משדרת אינטימיות, למרות הגודל הרב שלה, עטופה באווירה של פונדק דרכים, מין מקום שבו אפשר לבלות כמה שעות טובות עם חברים, וליהנות גם מאוכל טוב וגם מיין משובח, בו זמנית. המנות הפופולריות ביותר שתמצאו במסעדה – מקטגוריית הבשר כמובן: צלעו טלה או עגל חלב שבושלו בישול ארוך בתנור העצים המקורי שבמקום, תמנונים בדיו, חסילונים בשום וסטייק פילה מיניון לפי מתכון הבית.

אז אין ספק שמדריד מציעה לכם מגוון גדול ועוצמתי בכל הקשור לקולינריה, עכשיו רק נותר לראות לאן הבטן שלכם תוביל אתכם, אז שיהיה בתיאבון!

ספורטיבי ! חבילות ספורט וכרטיסים למשחקי כדורגל

במחירים מנצחים

השאירו פרטים
וקבלו הצעת מחיר מיידית ממומחי הספורט שלנו

חבילות למונדיאל 2022 בקטאר בהנחות למקדימים להזמין.