ספורטיבי
תפריט

מסעדות בטורינו: המלצה על מסעדות ואוכל בטורינו

טורינו. איזו עיר נפלאה. איזה אוכל נהדר. חכו, נגיע לאוכל. טורינו שממוקמת בצפון מערב איטליה, קרובה לאתרי סקי, מלאה באתרי מורשת והיסטוריה, אפופה באווירה יוצאת דופן, ועשירה במלונות מפנקים במיוחד. היא לא היעד הכי פופולרי באיטליה, על כך אין ויכוח, אבל רבים מאלה שכבר תיירו בה בעבר, יספרו לכם עד כמה היא מיוחדת, לא מוערכת וקסומה. והקולינרית שלה, אוי – איזה קולינריה. אתם הולכים ליהנות מכל שנייה בטורינו, בכל הקשור לאוכל הנהדר שמוגש במנות מהודרות במיטב המסעדות המפוזרות בעיר, ואתם תעשו את זה בין לבין. בין ביקור במשחק של יובנטוס (אתם לא הולכים לפספס את רונאלדו, נכון?), למלון, בין ביקור באתר היסטורי אחד למשנהו, אין לי ספק שתמצאו את הדרך ליהנות מהיין המשובח, ומהאוכל המצוין שהעיר הנפלאה הזו מציעה.

טורינו היא העיר הרביעית בגודלה באיטליה, ובעבר הייתה בירת ארץ המגף. כיום היא בירת מחוז פיימונטה, אולי המחוז היפה ביותר באיטליה כולה, והיא מציעה רחובות עשירים באדריכלות בארוקית, פיאצות משודרגות, ומוזיאונים רבי עוצמה.

המיקום של טורינו, בין הרי האלפים לשוויצריה היפה, מאפשר לחקלאים במקום ליהנות מהאקלים המושלם, האידיאלי לגידול פטריות כמהין, אגוזי לוז וענבים, חומרי גלם חשובים שמביאים את המטבח האיטלקי אל הפסגה. תושבי טורינו גאים בסצנת האוכל המקומית, תשאלו אותם – והם ישמחו לספר לכם באריכות ולבביות סיפור אחד או שניים על החיבור שלהם לאחת המסעדות. טורינו מתעדכנת כל העת ומסעדות חדשות נפתחות בה חדשות לבקרים. היזהרו ממלכודת תיירים – יש לא מעט מסעדות שמנצלות את המוניטין המצוין שהשיגה העיר, ומציעות אוכל באיכות רדודה. בדיוק בשביל זה יש את המדריך הזה – אז אתם בהחלט יכולים להירגע, יש לכם לאן ללכת. 

כאמור, טורינו היא עיר שכולה היסטוריה, תרבות וסטייל – אבל במאמר הזה נתמקד בעיקר בדבר אחד: אוכל. נמצא את המסעדות הטובות ביותר, נספר לכם מה יש בהם, מה מיוחד בהם, ומה הופך אותן למומלצות וטובות במיוחד. אתם מוזמנים להיכנס למסע בין הפסטה הריחנית, הפיצות הנדירות, הרביולי הייחודי, ושלל המנות שמציע המטבח של טורינו. ותזכרו שזה אחד המטבחים הטובים בעולם, כיאה למטבח איטלקי פטריוטי וקלאסי שנלחם על כל מנה – עד שהיא יוצאת מושלמת.
אז בטח כבר יש לכם חשק עז להזמין את המנה שלכם. 

אז שנתחיל? 

מסעדות מומלצות בטורינו

פיצרייה דסי:

פיצרייה שמגישה – מיותר לציין – פיצה מצוינת, טרייה, חמה וטעימה במיוחד שמגעה בשלל טעמים ותוספות אקסקלוסיביים. לטעמי, תוכלו למצוא פה גם את הפארינטה הטובה ביותר (פסטה אופיינית, מפימונטה וליגוריה בתוספת קמח חומוס) בטורינו כולה. מנות נוספות במקום נעות על הגבול שבין ים תיכוני לאיטלקי, לא מעבר לזה, ויש גם מנות לצמחוניים וטבעוניים. המקום פתוח עד השעות הקטנות של הלילה. התוספת של הנקניקיות הכי מומלצת על ידי רוב המקומיים ששאלתי אותם – ואחרי שבדקתי, גיליתי שהם יודעים דבר או שניים על פיצה, כצפוי כמובן.

 Via madama Cristina 63, Torino

 

איל רסטורנטו דל קמביה:

אין, פשוט אין ביקור אמיתי בטורינו – בלי קפיצה אחת קטנה ולרוב מושלמת, למסעדת איל רסטורנטו דל קמביה. מיותר לציין שלמסעדה הזו לא מגיעים בלי להזמין מקום מראש. תלבשו גם משהו מתאים, ותכינו את האשראי.  אם עד עכשיו לא הבנתם את הרמזים, זו לא מסעדת פועלים רבותיי, זו מסעדת יוקרה. כן, יש כאן גם כוכב מישלן, והשף מתיו ברונטי הוא זה שאחראי על כל הטוב והטעים הזה. המיקום של המסעדה לא פחות ממושלם. היא נמצאת בתוך מבנה מדהים שעומד שם מאז 1757. מכל 200 שנים, שהדבר היפהפה הזה נמצא שם, ואתם יכולים לאכול שם, ולהרגיש חלק מההיסטוריה הנפלאה הזו. עכשיו תחשבו שעל כל זה מתווספת העובדה שהמסעדה הזו לא טובה, אלא מצוינת, בכל הקשור למנות המשובחות שיוצאות מהמטבח שלה, לשולחנות של הלקוחות. בקיצור, אם אתם לא רק רעבים, אלא רוצים ליהנות ממנה הגונה של תרבות וקולינרית גם יחד, אין ספק שזה המקום בשבילכם. שימו לב, החלל מעוצב גם עם קריצה לעבר, יש פה גם אמנות מודרנית, אבל בעיקר כבוד לעבר. 

האוכל במקום נע בין מנות איטלקיות מסורתית כמו א-לה קארט (עם אנילוטי), מבחר גבינות גורמה, עגל ובונט לקינוח. בצהריים תמצאו במקום ארוחות עסקיות שמציעות פילה עגל וטטר. 

המחירים כפי שניתן להבין מכל הטקסט הזה, לא זולים במיוחד. אבל כן, החוויה שווה בהחלט – אל תוותרו עליה, אל תוותרו לעצמכם.

 Del Cambio – Piazza Carignano, 2, 10123 Torino TO

 

פורטו די סבונה:

הנה מסעדה שעושה כבוד לעבר, אבל גם מסתכלת כל הזמן קדימה, והתוצאה באה לידי ביטוי באוכל מצוין שנע בין עבר לעתיד, אבל בכל מצב – טעים ומשובח.

פורטו די סבונה היא לא עוד מסעדה בטורינו, היא אולי ה-מסעדה. היא ממוקמת ליד נהר הפו, משקיפה אל נופיה פיאצה ויטוריו וקרובה מאוד למוזיאון הקולנוע הלאומי. המסעדה לא חדשה בכלל, להיפך – היא פועלת מאות שנים, כן – זו לא טעות, מאות שנים. היא בהחלט מהוותיקות ביותר בעיר, למעשה היא נפתחה רשמית בשנת 1863. במקום תמצאו אוכל טוב ומשביע, במחירים הוגנים במיוחד. התפריט לא מתחכם, ומציע לכם מנות שמרניות שעוברות מדור לדור – ותמיד מקבלות תגובות מצוינות, רק הזמן משתנה. 150 שנה של עשייה קולינרית לא הולכים ברגל, והמנות בתפריט הן ההוכחה הטובה ביותר לכך. יש את האניולוטי המשובח, ניוקי, רביולי, ועוד. ובקינוחים אל תפספסו את הפנה קוטה. הבר במקום יציע לכם מבחר יינות למקרה שתרצו ללגום משהו בקטנה. אה, ויש גם מנות למי שרגיש לגלוטן. אל תשכחו להזמין שולחן מראש ולמנוע את עוגמת הנפש של להגיע לשם רעבים ולמצוא את עצמכם בחוץ.

Porto di Savona – Piazza Vittorio Veneto, 2, 10123 Torino TO

 

מגורבין – האגדה על השד:

שמה המוזר\מיוחד של המסעדה מסתיר מאחוריו סוד חמוד במיוחד. מה זה? אתם שואלים. ובכן, האגדה מספרת שזהו שמו של שד המקומי שמאיים על ילדים שלא מצליחים לסיים את כל האוכל מהצלחת… ועכשיו ברצינות, לא מפתיע לגלות שטורינו, עיר שטומנת בחובה כל כך הרבה מסעדות טובות, מתהדרת גם במסעדה איטלקית אמיתית (יש כוכב מישלן כמובן), ששמה דגש על פירות ים, ומעלה על נס את המטבח האיטלקי האותנטי והאהוב. יש גם נגיעות ים תיכוניות, אבל בעיקר אוכל איטלקי טוב שבא לידי ביטוי במנות כמו מוסר יקרות, טורטליני, טליאטלה ארביאטה, וגם ארנב בפלפל עם ירקות. וואו, זה גם טעים, לא רק נשמע מצוין.

השף המוכשר שמנצח על האוכל במקום הוא לא אחר מאשר מרצ’לו טרנטיני, אישיות ידועה בקולינריה האיטלקית. המנות – בהתאם. לא זולות – ועשויות להגיע ל130 יורו לאדם. 

Magorabin (Marcello Tarantini) – Corso S. Maurizio, 61/B, 10124, Torino

ספורטיבי ! חבילות ספורט וכרטיסים למשחקי כדורגל

במחירים מנצחים

השאירו פרטים
וקבלו הצעת מחיר מיידית ממומחי הספורט שלנו

חבילות למונדיאל 2022 בקטאר בהנחות למקדימים להזמין.