ספורטיבי
תפריט

ויזה לאיחוד האמירויות: איך להוציא ויזה לדובאי

ההודעה על הסכם הנורמליזציה ההולך ונרקם בין ישראל לאמירויות המאוחדות שימחה את כולנו ופתחה עולם של אפשרויות עסקיות ותיירותיות חדשות. מלבד אנשי העסקים, שמייד קפצו על המציאה והחלו לתכנן את מהלכיהם הבאים באזור, גם אזרחים ישראלים סקרנים וחובבי טיולים בחו”ל גילו התעניינות רבה באפשרות לבקר במדינות החדשות שנפתחו בפניהם ממש קרוב, כמעט מתחת לאף. טיול של אזרחים זרים באמירויות המאוחדות תלוי בהשגת אשרות תייר, ואזרחים ישראלים רבים שביקשו לעשות זאת מוצאים את עצמם לרוב מתקשים להתמודד עם סבך התנאים שהציבו האמירויות לקבלת האשרות. מדוע בכל זאת כדאי להתעקש ולטייל באיחוד האמירויות וכיצד ניתן להקל על תהליך קבלת אשרות הכניסה? אנו מסבירים:

למה כדאי בכלל לבקר באמירויות המאוחדות?

מדינות האמירויות המאוחדות שונות מכל מה שראה התייר הישראלי עד כה בעולם. הן בעלות אופי ומראה ייחודי, המשלב נוף מדברי ועירוני-סופר היי-טקי ומודרני. אזרחי המדינה נודעים בהכנסת האורחים הנפלאה שלהם ובחמימות קבלת הפנים לה זוכים המבקרים במדינה. מגוון האטרקציות נע בין אתרי דת עתיקים בסגנונות אוריינטליים אותנטיים, דרך מגדלי משרדים ומלונות מפוארים ומרהיבים וקניוני שופינג ענקיים ומלאי חנויות מותגים יפהפיות, ועד לנופי טבע חשופים ופראיים. כל זאת, במחירים סבירים והגיוניים, לעיתים נמוכים בהרבה מהמחירים בארץ.

התיירות הישראלית באמירויות נמצאת בתחילת דרכה וצפוייה להמשיך ולהתפתח לענפי תיירות נוספים כגון תיירות רפואית, למשל, כפי שקרה בטורקיה, זאת בשל המחירים הזולים יחסית של הטיפולים והרמה המעולה של שירותי הרפואה במדינות האמירויות. ביקורים עסקיים של אנשי עסקים ישראלים כבר מורחבים לתיירות וטיולים, עם או בלי המשפחה. ההערכה היא שככל שיתגבר זרם התיירים הישראלים השבים מוקסמים לארץ, כך יורחב מעגל המעוניינים לבקר באמירויות, בין אם במסגרת טיולים מאורגנים, בעזרת מדריכי טיולים ומורי דרך או באופן עצמאי תוך הזמנה מראש של טיסות ושל מלונות בדובאי. אין ספק כי לא ירחק היום שבו יהיו מדינות האמירויות אחד מיעדי התיירות המבוקשים והמובילים בקרב ישראלים.

רוצים שנחזור אליכם?

האם צריך להוציא ויזה לדובאי?

שימו לב: החל מדצמבר 2020, ישראלים יכולים להיכנס לדובאי ולאיחוד האמירויות ללא צורך בויזה, באמצעות הדרכון הישראלי שלהם.

ראשית, כדאי להתחיל לאסוף כמה מסמכים בסיסיים. דובאי ושאר מדינות האמירויות דורשות מתיירים ישראלים המבקשים לבקר בהן סריקה של העמוד הראשון והאחרון של הדרכון, כרטיסי טיסה הלוך-ושוב מאושרים ותמונות פספורט. האמירתים דורשים שהסריקות הנשלחות יהיו באיכות טובה וברורה ובפורמט JPG.

אשרת התייר ניתנת לחודש ימים, והכניסה מתאפשרת רק למי שדרכונו בתוקף לחצי שנה לפחות. במקרים מסויימים נדרשת גם הפקדת ערבות בנקאית או פיקדון מראש, והסכום המלא של הפיקדון מוחזר למבקרים מייד עם יציאתם מן המדינה והצגת חותמת היציאה הסרוקה בדרכון. משפחות עם ילדים אינן מתבקשות להגיש מסמכי ערבות או להשאיר פיקדון ויכולות להיכנס למדינה באשרות תייר בלבד. גם מבקרים בעלי מקצועות חופשיים או תפקידים בכירים כגון מנהלי חברות, אנשי עסקים, רואי חשבון, רופאים, מהנדסים, רוקחים וכד’ אינם נדרשים להפקיד ערבון.

בשלב הבא, יש לשלם דמי טיפול ולהגיש את הבקשה לאשרה. ניתן לעשות זאת באתר הרשמי של המדינה או בשגרירות. משך הטיפול בבקשה הוא 3-4 ימים, ואם היא מאושרת, היא תקפה ל-60 יום מרגע הוצאת האשרה. במקרה של אשרות כניסה קצרות לביקורים בני 48 או 96 שעות, האשרה הניתנת תקפה ל-30 יום בלבד.

כפי שניתן להבין, תהליך קבלת אשרת תייר לאיחוד האמירויות אינו פשוט, ולישראלים רבים קשה להבין אילו תנאים חלים עליהם ואילו אינם רלוונטיים. חשוב לדייק בהגשת המסמכים ולא לעשות טעויות כדי לא לקבל סירוב שעלול להיות קשה מאד לביטול, ולכן עדיף להיעזר בשירות שיעשה עבורכם את העבודה.

רוצים שנחזור אליכם?

חבילות למונדיאל 2022 בקטאר בהנחות למקדימים להזמין.